Gå Ned i Vikt Snabbt




Gå Ned i Vikt Snabbt Tips

Allt du vill veta om att Gå Ned i Vikt




Att gå ned i vikt och att gå ned i vikt snabbt (viktminskning snabbt) är inte så svårt som man skulle tror. Jag förlorade 24kg på två månader. Om du ville veta hur jag gick ned i vikt, och hur jag tänker på att behålla min nuvarande vikt, läs gärna min viktminskning tips. Jag är ingen expert inom bantning eller hälsokost, men jag talar mest av erfarenhet. Om det hjälper med din egen viktminskning, så är jag super glad att ha hjälpt. Det mesta har jag lärt mig på egen hand eller genom nära vänner och familjemedlemmar. Har du några egna tips så kan du gärna lägga till denna lista!

1. Diet och motion: Det är sant som de säger - allt du behöver göra är att titta på vad du äter, och lägga ned mer energi än du förbrukar. Det är verkligen så enkelt, men varför är det sååå svårt att gå ned i vikt? Du kan lika gärna sluta läsa den här listan nu, du vet allt du behöver veta och inte behöver prova massor av olika diet trender som kan kosta dig en förmögenhet. Du behöver inte heller läsa en 1000-sidig bok om att gå ned i vikt eller köpa det senaste motionsapparat som du har sett på tv. Du har redan grundsvaret på hur man gå ned i vikt.

2. Ändra din livsstil: Om du kallar detta en "diet" eller "att banta", då kommer säkert tillbaka vikten (och lite mer) inom några månader efter du har förlorat det. Att banta är en tillfällig lösning. När du ändrar din livsstil och kostvanor så kommer du att lyckas med att gå ned i vikt och med att underhålla din vikt. 3. Följ med på en online-stödgrupp: Det är viktigt att du inte känner dig ensam och att du har och får stöd av andra som går och har gått igenom det som du gå igenom nu. Det är skönt att veta att andra finns där för moraliskt stöd när du gå ned i vikt. Det finns tusentals communities på nätet, så det är lätt att hitta en som passar dig. Där kan du dela med andra: berättelser, skratt, tårar, framgångar och misslyckanden.

4. Ta före och efter bilder: Jag vet att det kan vara svårt att sig själv på kort och i en spegel. Men det finns inget enklare och effektivare sätt att se dina framsteg att bli smalare. När man nått sin ideal vikt så är faktiskt "efter" bilden mycket roligare att fånga och visar till andra. Det är bra att se själv hur andra ser dig. 5. Att välja hälsosammare alternativ: Det finns flera hälsosammare alternativ som du kan prova. Om det inte smakar bra, försök då att hitta en bättre ersättare, eller ät mindre av det "ursprungliga". I vissa fall kan det hälsosammare alternativet vara värre för dig än den vanliga versionen av livsmedel. Den goda nyheten är att hälsosammare livsmedel smakar alltmer som det "vanliga" livsmedel.

6. Börja läsa etiketter: Jag vet att det är tråkigt, men du måste göra. Om du inte vet vad du stoppar i din mun, så kommer du inte lyckas med att gå ned i vikt snabbt. Antar inte heller - dubble kolla ingrediensförteckningen och servering storlekar. Du måste lita på dig själv och tar ansvar för detta, ingen annan som kommer att göra matematiken åt dig. Det är inte så komplicerad eller besvärlig uppgift men det kommer att kräva lite av dig. Om inget annat, så var mer uppmärksamma på att räkna kalorier.

7. Berätta för din familj: Du kommer inte att gå ned i vikt ensam, även om du är ensam om att förlora vikt. Om du har familj hemma, prata med dem om din plan att gå ned i vikt. Berätta vad du ska göra och att du vill (och behöver) deras stöd. Om du inte berätta så löper du risken att de oavsiktligt sabotera dina ansträngningar. Du vill att de ska hjälpa dig i ditt mål att gå ned i vikt. Kanske några av dina nya hälsosammare vanor kommer att smitta av sig på dem.

8. Går ut offentligt: Det första steget på vägen till min framgång var när jag erkände mitt viktproblem offentligt. Jag var nu ansvarig för mina handlingar, och alla mina vänner visste vad jag gjorde. Det fanns ingen återvändo, annars skulle jag bli riskera att bli pinsamt med min misslyckande. Dessutom är det ett enkelt sätt att ta reda på vilka av dina vänner har gått igenom processen innan - och snappa upp tips från sina egna erfarenheter. Senare är det kanske du som inspirerar andra vänner att gå ned i vikt och kanske redan nu motiverar några vänner att gå ned i vikt som du gör, när de ser att du har tagit första steget.


Att vara smal - på några sekunder [video]


Att vara överviktig

Miljontals män och kvinnor över hela världen kämpar med övervikt och vet inte hur man ska lösa dessa problem. Om du har försökt gå ner i vikt med olika dieter och misslyckade är du inte ensam.

Om att gå ner i vikt skulle vara enkel, skulle ingen vara överviktiga. För att bränna fett och tappa kilos, måste du vara beredd att ägna dig själv på ett par saker. Det första du behöver göra är att ändra dina matvanor. De flesta människor tror att de kan äta vad de vill så länge de motionera och det är helt enkelt inte sant.

Det första misstaget folk gör är äta tre stora måltider och äta före och / eller efter dessa måltider. Det är viktigt att du kontrollera dina portioner genom att äta sex små måltider per dag. Detta kommer att hålla din energi nivåer och metabolism hög. Ju högre ämnesomsättning är, desto mer fett att du kommer att bränna. Hoppa aldrig över frukost. Frukost bör vara din största måltid på dagen.

Motion och att vara aktiva är också viktigt att upprätthålla en hälsosam livsstil för att gå ner i vikt snabbt. Oavsett hur du väljer att ändra din livsstil i fråga om kost och motion, försök att få dig ett bra multivitaminpreparat, och rensa ditt system regelbundet med mycket vatten.

Utan ordentlig vitaminer och mineraler, kan du sabotera dina ansträngningar i viktminskning innan de ens börjar.

Gå Ned i Vikt Snabbt
" På bara åtta veckor, tappade jag 8.2 kg och 36.8 cm! Nu kan jag använda jeansen som jag hade för 10 år sedan i gymnasiet. Jag har aldrig kunnat hålla mig till en diet eftersom jag aldrig har kunnat vecka efter vecka avstår från mina favoriträtter. Jag har fått så många komplimanger från vänner och familjemedlemmar, och även på senare tid köpt nya "sexiga" kläder som slits ut. Min pojkvän är stolt över mig, jag är stolt över mig själv, och mår bra! " -Erin McGuire

Gå Ned i Vikt Nu

Att lyckas med en uppgift kan tyckas vara ganska skrämmande, särskilt när det är något så stort som viktminskning för vissa. Vi vana att ha samma mönster år efter år, och om man har försökt att gå ned i vikt och misslyckas kan det kännas nästan omöjligt.

En nyckel till att lyckas med viktminskning är att skapa en handlingsplan som kan driva oss till att tappa vikt och få en vacker figur.

Det första steget för att göra detta är att lära känna dig själv. Du bör spendera några dagar med att observera dig själv och dina matvanor och om du äter för att trösta dig själv.

Skriv ner allt du äter och dricker i 2-3 dagar. Skriv gärna hur du känner dig före, under och efter måltiderna. Skriv ner vad som utlöser dig att äta något. Var du riktigt hungrig eller var det stressigt på jobbet eller kanske du har bråkat med din partner?


När du har gjort detta kommer du att få en ganska bra inblick på din kost och livsstil. Vissa saker kanske till och med kommer att chockera dig eftersom du inte riktigt visste om hur du förhåller dig till mat. Du också kommer att se om du använder mat för att hantera dina känslor. Detta kan vara något man redan kände till men hade inte insett i vilken utsträckning du trösta dig med mat förrän nu.

När du har gjort övningen med att skriva allt du äter och dricker, bör du kunna se några saker som du kan ändra direkt. Till exempel, kanske drycker du för mycket saft eller läsk. Insikt är oerhört viktigt för att lyckas med att gå ned i vikt.

Att ändra vad du äter för mellanmål kommer också att bidra till viktminskning. I stället för godis, choklad eller chips försök att äta frukter istället. Om du tycker att detta är alltför hårt eller svårt så kan det vara att du använder mat för att trösta dig själv av känslomässiga skäl. Du kan även äta pga. du har tråkigt, fråga alltid om du verkligen är hungrig. Om du verkligen känner hungrigt försök äta frukt. Om du inte känner för att äta frukt då det är ett säkert kort att ditt ätande är sannolikt känslomässig baserad. Det finns många bra resurser på nätet för att hjälpa med känslomässig ätande.

När du har gjort små förändringar - varje dag, kommer du att se förändringar t.ex mer energi och en hälsosammare kropp. Gå i ett behagligt tempo och stressa inte fram till mållinjen.

erin tappade 8.2kg
" Jag gick ner 21,8kg " -Monty Ritchie

Motionera för att gå ned i vikt

En annan sak som du kan göra för att öka din framgång med viktminskning är motionera regelbunden. Jag vet att många människor inte tycker om att träna, men man måste om man vill ha ett hälsosamt liv. Jag vet också att det finns många överviktiga människor som har olika skador eller hälsoproblem som gör det svårt eller omöjligt att träna. Kommer ihåg att du inte behöver svettas eller springa ett maraton, en vanlig trevlig promenad 3 ggr per vecka räcker. Om du inte rör dig så mycket under hela din dag, så kan du börja gå på korta promenader varje dag så kommer det att göra en ganska stor skillnad. Även om du bara kan gå till slutet av din gata och tillbaka de första par gånger, kommer du att bli förvånad över hur snabbt din kropp kommer att vänja sig med så lite motion. Snart kommer du att gå runt kvarteret, och till slut kanske även springa några varv. Gå till parken med dina barn, ridning, cykla, simning, alla dessa aktiviteter är bra motion. Tanken är bara att få din kropp i rörelse, att få det att bränna några fler kalorier. Snart kommer du att bygga mer muskler som i sin tur kommer att bränna ännu mer kalorier, även när du inte tränar.

Bygga muskler för att bränna fett

Fetma är ett globalt problem som ökar även här i Sverige. Bygga muskler och bränna fett är målet för alla människor som är seriösa i att försöka med sin bantning och vill tona kroppen. Detta två går hand i hand för att ge dig att väl tonade kroppen du längtar efter. Att bygga upp och stärka dina muskler kommer det att ge din kropp förmåga att förbruka energi effektivt och för att det ska fungera korrekt. Överflödig energi som inte används väl blir fettdepåer i kroppen. När du tränar så kommer din kropp att förbränna fett och kalorier. Styrketräning är bra för att tona och bygga muskler.

Ju mer du träna desto mer fett din kropp förbränner. För dig som vill uppnå en smalare kropp, genom att bygga muskler och bränna fett så behöver du bara komma ihåg tre faktorer. Den första är att äta hälsosamt. Rätt kost spelar en mycket viktig roll för viktkontroll.

Nyttiga Mat förser den kroppen de vitaminer och mineraler som kroppen behöver för att upprätthålla god kroppslig funktion och med rätt sorts mat som ger dig tillräckligt med näring för at bygga muskler och bränna fett. Andra är ett att ha ett bra träningspass rutin. Konditionsträning är ett bra sätt att bränna fett snabbt. Du kan jogga, gå i en rask promenad, åka skidor, skridskor, cykla, bada, och dansa. Som ni kan se Konditionsträning kan vara roligt och samtidigt bra för din kropp, hälsa och hjälpa med din bantning.

Gå ned i vikt

Cambridge Diet - Cambridgekuren

Den Cambridgekuren är en mycket populär bantningskur. Den är mycket lågt kaloriinnehåll diet och viktminskning plan. Denna bantningskur fortsätter att vara populär trots att det har funnits en viss oro från en mängd näringsexperter över mycket kalorifattig kost i allmänhet.

Den Cambridgekuren går i olika steg, och tidiga de tidigare steg innehåller mycket lågt kaloriinnehåll, medan mitt steg är lågt kaloriinnehåll, och då de senare stegen har högre kalori än de övriga stegen. Det största klagomålet är att de tidiga stegen innehåller alltför få kalorier för att vara hälsosamt. Enligt denna bantningsmetod, kompenseras den lågt kaloriinnehåll av Cambridge kosttillskott produkter.

Vem bör använda eller prova på Cambridgekuren? Svaret är endast extremt överviktiga personer som även har sjuklig fetma och som måste tappa mycket i vikt bara för att kunna komma till den punkten där även måttlig fysisk aktivitet överhuvudtaget är möjligt. Ibland för extremt tunga patienter, är Cambridge kur ett sätt att gå ned i vikt snabbt när en snabb viktminskning behövs av hälsoskäl. Så medan det kan finnas vissa personer som denna kost hjälper till, skulle ingen försöka gå på denna plan utan att rådfråga en läkare eller en utbildad Cambridgekuren tränare först. Detta är de generella regler som används för överviktiga personer som är intresserade av Cambridge kuren för viktminskning.

Atkins Diet - Atkins Bantningsmetod

Atkins diet startades av Doktor Robert Atkins i 1972 med sin revolutionerande bok, "Dr Atkins Diet Revolution". Boken fungerade som språngbräda för vad som så småningom blev en viktminskning imperium centrerad på en hög proteinhalt, hög fetthalt, kolhydratfattig diet. Koncepten Atkins diet revolvrar kring det faktum att överviktiga människor i allmänhet äter mer kolhydrater än vad som behövs och eftersom kolhydrater är "först i kön" i den metaboliska processen, så aldrig utnyttjas fettdepåer effektivt för att ge energi. Och för att göra saken värre, de som äter för mycket kolhydrater i slutändan har några kvar även efter allt som har fyllts och dessa kolhydrater överskott kan bara lagras som fett.

Den viktigaste komponenten i Atkins bantningsmetod är den stränga restriktioner av kolhydratintag. Detta kräver att man begränsar mat med socker, bröd, flingor, stärkelserika grönsaker och pasta. Det finns ingen begränsning på portionsstorleken, och man kan äta en hel rad låg kolhydrater livsmedel inklusive kyckling, biff, skaldjur, kotletter fläsk, ägg, anka, kalkon, någon form av kött, sallader, ostar, feta salladsdressingar, nötter, och till och med bacon! Förmodligen den mest kontroversiella frågan med Atkins är att det är en fettrik kost - och det finns inga exakta riktlinjer för vilka typer av fetter användaren kan äta.

Bestäm dig för att gå ned i vikt

En av de svåraste uppgifterna för vissa människor att göra är att gå ner i vikt och behålla den. Det finns flera sätt att gå ner i vikt och ändå vara hälsosamt och främja god självkänsla.

De flesta människorna inser inte vad de äter varje dag. Det finns många överviktiga människor som konsumerar tusentals extra fett och kalorier varje dag utan att ens inse det. Det är inte svårt att veta om du går upp i vikt eller gå ner i vikt om du håller en korrekt bild av vad du äter. Detta garanterar att du inte är över äter och det gör att du kan hålla en korrekt bild av förbrukade kalorier. Dessutom måste du vara positiv när man går på diet. Om man ser på saker på ett negativt sätt, kommer du förmodligen att misslyckas med att gå ned i vikt. Negativt tänkande har inga fördelar alls och den gör dig att hålla dig tillbaka från att nå dina uppsatta mål. Du behöver påminna dig själv att du är någon speciell och du gör något positivt för att förbättra din livskvalitet.

Tålamod är en annan nyckel till viktminskning. Människor inte blir överviktigt alla på en gång och du måste inse att du inte kommer att gå ner i vikt över en natt. När du gör ditt val att gå ner i vikt så måste du göra ett gediget engagemang för dig själv att du kommer att genomföra det. Om du planerar att gå ned i vikt, då du behöver göra några stora och små förändringar i din livsstil. Dessa förändringar innefattar matvanor, ett träningsprogram och en sundare allmän syn på livet. Du måste fokusera på slutresultatet av ditt arbete så att du kan få inspiration att genomföra din viktminskning plan. Detta kommer att avsevärt förbättra ditt välbefinnande.

Om människor är överviktiga och inte må bra pga. deras utseende, kan detta hindra dem från att nå deras mål som de vill uppnå i livet. Människor som förlorar vikt kan ha en helt ny syn på livet. Du kan också vinna förtroende genom att gå ned i vikt. Om du känner dig tillfreds med sig själv, kommer det att lysa igenom till andra och du kommer att ha en positiv effekt på din totala prestation i arbetet, karriär och hemma. Genom att gå ner i vikt, kommer du att leva ett långt och friskt liv.

Saker att tänka på när du ska gå ned i vikt

Många har frågat mig hur jag gick ner i vikt och hur jag behåller min vikt. Det är en svår fråga för någon som är överviktig och inte vet vad de ska göra. Här är några saker som du bör tänka på när du ska börja gå ned i vikt.

Titta på dig själv

Innan du börjar någon diet eller viktminskning program, det finns tusentals av dem därute, är det första du behöver göra är att ta en titt på var du befinner dig nu när det gäller dina matvanor och motion. Försöka ta reda på vad ditt BMI är och jämför det till standarden.

Ta en titt på dina matvanor

Skriv ner varje dag vad du äter och hur mycket du äter och sedan ta en titt på vad du gör för motion. Du kanske tror att du vet hur mycket du äter och motionera, men om du inte skriver dessa saker ner kan du kanske inte se något som du har missat. När du skriver ner allt du har ätit så kommer du att lära sig några saker som du inte visste förut.

Ändra din livsstil

Du kommer att behöva stöd när du gå igenom ditt viktminskningsprogram. Och eftersom du blir tvungen att förändra hur du äter så måste du bli av med all mat i huset som kommer att hjälpa dig att gå upp i vikt - släng ut skräpmat!

Bestäm dig att gå ned i vikt

Du måste ha disciplin. Du kommer att ägna dig en lång tid till träning och kost dvs. du kommer att ändra din livsstil. Gamla matvanor kommer att försvinna.

Din kropp kommer att förändras

Ja, din kropp kommer att förändras långsamt och folk kommer att börja märka att du bantar och sedan kan du dela erfarenheter med dem om hur du gjort det. Du kommer också att känna dig bättre för din insats men det enda sättet du kan behålla din vikt är att om du bestämmer dig för det.



Känslomässigt Ätande - Äter du för att dämpa ångest?

Många människor har dåliga matvanor pga. deras känslor. Beroende på vad som stressa dig eller hur du känner dig just nu, så kan du använda mat för att dämpa ångest och påverkar din sinnesstämning.

Minskningen eller ökning av sin aptit kan påverkas av ett antal faktorer, bland annat hälsoproblem, arbetslöshet, problem och relationsproblem eller något liknande. I själva verket kan minsta förändring av en persons rutin medföra vissa förändringar i hans eller hennes dagliga kost.

Vissa människor söker tröst i mat, så fort man blir stressad, tröt, deprimerad, arg osv. Detta kallas för känslomässigt ätande eller dåliga matvanor. Eftersom vissa livsmedel är kända för att öka humör (t.ex. Choklad), har människor blivit mer beroende av känslomässig äta. Och detta kan leda till en ond cirkel.

Känslomässitg ätande är inte hälsosam. Det finns effektiva sätt att hantera denna typ av beteende. Innan du frossa på någonting, känner efter om du är riktigt hungrig alls.Att gå ned i vikt kan åstadkomma genom ett antal olika sätt, inklusive konsumtion av bantningspiller, men att erkänna att du har äter för att du vill dämpa dina känslor (känslomässigt ätande) kan det hjälpa dig att hantera viktökning tidigt.

Känslomässig instabilitet

Känslomässig instabilitet brukar leder känslomässiga eller dåliga matvanor, även om personen inte är hungrig. Han eller hon känner ett behov av att äta mat, helt enkelt för komfort skull. Det är därför det är så viktigt för dig att skilja på fysisk hunger från emotionell hunger.

Du måste hitta andra sätt att trösta dig när du känner dig nere, och inte fokuserar enbart på den trösten som mat kan ge dig. Hitta andra vägar att använda eller släppa din energi genom att i stället fokusera på andra intresse. Du kan till exempel gå på en kort promenad, läsa en bok eller bara titta på en rolig film.

Den chockerande sanningen om hur man går ner i vikt

Att förlora vikt är mycket grundläggande och det finns igen hemlighet eller genvägar. Om du någonsin provat senaste modefluga kostvanor så har du förmodligen förlorar kanske några kilo en dag och sedan få tillbaka vikten, plus lite mer, nästa dag. Dessa typer av dieter är ohälsosamma och vissa kan vara till och med rätt farliga för din hälsa. När du väljer ett viktminskning program kan du välja ett program som är medicinskt trovärdiga, när du är osäker, kontakta din läkare. I denna artikel kommer jag berätta den stora hemligheten till viktminskning.

Vi är ständigt bombarderas med de senaste dieter, det senaste och bästa kost och vi är även matade med otaliga reklam på tv lovande den perfekta kroppen. Men vad är den stora hemligheten till viktminskning, att gå ner i vikt och hålla bort den- för alltid? Den verkliga hemligheten med viktminskning är att sakta, med små förändringar varje vardag, att tappa dessa oönskade kilo och inse att det finns inga några omedelbara resultat, bara beslutsamhet och kunskap som tar dig till din idealvikt.

Detta är den hemliga formeln för att tappa vikt: förbruka mer kalorier än vad du tar i. Detta kan uppnås genom motion och att äta rätt mängd och typ av livsmedel. Och för att du ska veta hur mycket man ska äta och vilka typer av livsmedel som är hälsosamma, aå du måste åtminstone veta hur många kalorier du förbrukar under en dag. Genom att ha koll på dina kalorier, kan du göra en kaloriintag plan.

Med rätt inställning och kunskap, kan du ändra till en fitness orienterad livsstil och njuta av alla de fördelar som följer med det. Det enda som står emellan kroppen som du alltid har drömt om och din kropp i dag är du. Och det är bara upp till dig att byta, ingen annan gör det åt dig.



Fettförbränning av kalorier är inte så svårt som du kanske tror. Jogging, promenader, gå i trappor och att cykla är bara några sätt att förbränna kalorier som inte kräver dyra medlemskap eller utrustning. Simning är en av de bästa typer av övningar, speciellt om du har knä problem eftersom den inte lägger någon belastning på lederna. Försök träna ett minimum av minst 3 till 4 gånger i veckan för bästa resultat. Att tappa extra kilo (viktminskning snabbt) behöver inte vara svårt. Bantning - [Wikipedia]